onsdag den 16. maj 2012

Natursyn - hvordan bruger vi naturen?

Jeg tænker på 2 former for natursyn - det ene er at vi bruger naturen til at producere, udvinde råstoffer etc. - og det andet at vi bruger naturen som et sted vi vælger at være for at "nyde" den. For mit vedkommende, som er opvokset med produktivt at bruge naturen, er det en naturlig del af mit natursyn. Jo ældre og jo mere bevidst jeg bliver omkring naturens ressourcer, jo mere værner jeg om den - så alle kan nyde godt af den - MEN dog stadivæk med fornuften i behold. Erhversmæssige brugere af naturen bliver ofte udstillet som syndebukke (hvilket bestemt også i nogle tilfælde er berettiget) - det er dog ofte på basis af uvidenhed og manglende indblik i erhvervet. Mit natursyn baserer på respekt for naturen - det er kun på den måde vi både produktivt og rekreativt kan fortsætte med at bruge den.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar