lørdag den 16. juni 2012

Blomstereng

Jeg glæder mig til at tage en tur ud i min biotop og er spændt på, hvad den har at byde på i dag



Det er fugtig - så sneglen er kommet frem




Jeg er lidt stolt over at være kommet så tæt på nymfen


Græs i mange farver


Så mange forskellige planter på så lille et stykke jord




Masser af store flotte brændenælder - måske skulle jeg snart lave suppen igen?


Rødkløver



Her kan man fint se vandplanterne



Hr. og fru and på tur. Man kan tydeligt se forskel på kønnene -
anderikken er prydet med en farverig fjerdragt





Flot bille - har endnu ikke bestemt arten. Jeg ægrer mig over, at jeg ikke formår at fotografere ordentlig. Kan ikke finde ud af at indstille fotoaparat til at fokusere på billen.



Hyldeblomst - og så skal der snart laves saft...





Jeg står med ryggen mod egetræets stamme og kigger opad

Det er lidt jungleaftig...


Det har lige regnet - så der er mange snegle undervejs


Et musehul?


Hvor dyb er det?


Jeg kunne stikke hele den viste stængel ned...



Det havde jo lige regnet - så selvfølgelig finder jeg også en regnorm...


Farverigt


Igen en lille bille - jeg kom ikke tæt nok på for at kunne bestemme arten




Smuk og enkel valmue - næsen som Emil Noldes...



Gærdevikke


Hejrenæb



Gærdevikke


Markforglemmigej


Her kan jeg gå og nyde naturen i mit køkken...



valmuer tåler dog ikke at blive plukket og sat i en vase.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar