tirsdag den 4. september 2012

Biotop 5 - edderkopper

Da jeg oplever at mange børn og voksne (mig selv inkluderet) ikke synes ret godt om edderkoppe, vil jeg prøve at finde det smukke i dem.

En tidlig morgen hvor duggen har lagt sig, går jeg ud med mit kamera og se hvad jeg fandt:


Dug er vanddråber der afsættes når luftens temperatur falder under dugpunktet.











Det er vældig fascinerende at se hvordan edderkoppen nærmest hækler sit spind.Trækker en tynd tråd ud af bagdelen og hæfter den på spindet med det ene bagben.
At gå på opdagelse efter edderkoppespind er en aktivitet man kan lave med mange forskellige målgrupper.

Alle kan jo blive enige om at det er et mesterværk og meget smuk - men ændrer det på at mange af os har et ambivalent forhold til edderkoppe?

1 kommentar:

  1. Hej Majken

    Flotte fotos af spind - du kunne undersøge de forskellige typer af spind - hjulspind osv.

    Vh Ida

    SvarSlet