søndag den 10. juni 2012

tekstile teknikker - filte

Jeg har altid gerne ville prøve at filte. Så jeg får fat i noget uld...



Det er fåreuld som er farvet med frugtfarve. Det lugter af får.

Jeg går på nettet og læser om filte teknikken - det lyder rigtig nemt

http://www.cchobby.dk/ide/261-filtning/

Så jeg går i gang med at lægge uld i 2 lag - på tværs. Allerede her opdager jeg at "mit uld" ikke svarer helt til det der står på hjemmesiden. De skriver om "baner" - jeg har bare en masse små totter. Da jeg har sat næsen op efter at skulle filte, fortsætter jeg med optimisme. Jeg væder det med sæbevand og synes da det ser lovende ud...


Her har jeg lagt 2 lag oven på hinanden - øverst også et hjerte.


Jeg lægger bagepapir oven på lagene og ruller det sammen...


 Da det mærkes tørt, ruller jeg det fra hinanden og et hele smuldrer fra hinanden - endnu blødere end da jeg startede. Nu er jeg sikker på at det ikke var den rigtige uld jeg brugte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar