søndag den 10. juni 2012

tekstile teknikker - sy

Så er det symaskinens tur...


Det er længe siden jeg har brugt en - men jeg er slet ikke nervøs for at gå i krig med den...


Spolerne er dem der driller mig mest - men nu har jeg styr på hvordan de skiftes ud



Jeg syer stangdukkens tøj. Er lidt spændt på hvor lige jeg kan sy - det skal jo gerne se lidt pænt ud.


Sikke en masse sjove muligheder der er ...


Ups - hvad er der dog lige sket her? På en eller anden måde har maskinen ikke syet den 1 cm. Måske er mit tempo for højt - så jeg skruer ned.


Her er så det stykke stof jeg vil arbejde med...


Her har jeg syet (vrangen)...



Det lange stykke stof er syet til en pose som skal fyldes...



Jeg har en idé om at det skal blive til en larve.


Jeg putter en tennisbold i ad gangen og binder så med noget tynd snor...



Hovedet skal være større en tennisboldene og det skal også være blød, derved har larven et ikke helt så statisk ansigtsudtryk...


Det er nu den sidste åbne del af min "pose" jeg har syet. Nu må jeg se hvordan jeg får den lukket så det kommer til at se nogenlunde ok ud. Jeg har ikke helt en plan endnu... jeg prøver mig lidt frem.


Ansigtet skal bestå af øjne og næse og det har jeg tænkt mig skal være knapper. Jeg har en masse reserveknapper læggende, som jeg har samlet gennem tiden. Mon jeg kan finde noget der?


Så fandt jeg næsen - men øjnene må jeg på udkig efter...


Her er så min larve uden øjn. Jeg glæder mig til at færdiggøre den og præsentere den for børnene sammen med bogen om larven der aldrig bliver mæt.



Her er fyren!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar