onsdag den 12. september 2012

ler - 2 (uhyret og koppen)

Min søn så fortvivlelsen i mine øjne og fortalte mig at det da slet ikke er så svært...
og wupti så stod der et fantastisk flot uhyre foran mig.

Wow tænkte jeg og blev rigtig glad... for at dyret ikke skulle gå i 1000 stykker når det kommer i ovnen, prøvede jeg at glatte det så der ikke var luft i leret. Men det var slet ikke så nemt, da der var mange små detaljer jeg blev nødt til at glatte væk.


Her er jeg i gang med de forskellige teknikker...
 glatter med slagge
 og ridser for at få lagene til at holde sammen - også i ovnen


Pølsen...

Så prøver jeg lige igen at rulle ud med min kagerulle...
 
 
mit projekt skrider fremad...


Jeg ender med at  lave kop med underkop - det blev ikke til noget fancy desværre




Nu krydser jeg finge for at det kan holde til "mosten" i ovnen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar