onsdag den 12. september 2012

ler - 1 (fisken)

Så er jeg i gang med ler opgaven. Mettes introduktion skræmte mig slet ikke - det lød bare så nemt.

3 teknikker - ak dem skulle jeg da snilt få afprøvet... og jeg havde allerede en idé om hvordan min kop skulle se ud.


Jeg ruller leret ud med en kagerulle - og allerede dér kommer de første vanskeligheder. Leret sidder fast på kagerullen...

Langt om længe får jeg så rullet leret ud og lægger det over en fiskeskål. Jeg synes det kunne være sjovt at alle "skæl" af fisken kunne ses i leret.

 
Så er tiden inde til at glatte ud og skære til - på nuværende tidspunkt er jeg godt tilfreds med både min idé og produktet
 
 
 
Kanten var lidt ujævn - så derfor skulle jeg lige have lagt et lille lag på. Selvfølgelig ridser jeg lidt i leret - som Mette jo viste os...

 
Nu synes jeg min fisk ser rigtig fin, glat og jævn ud. Den skal tørre nu så jeg kan få taget leret af fisken.


Tørre, tørre, tørre - det varede faktisk længe for fisken at tørre lidt.
 
Endelig mente jeg at kunne gå igang med at dele fisk og ler...sikke noget bras det blev til.
 


Jeg blev sur og fisken er nu død!!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar